Hond bevrijd uit brandende woning in Emmen

EMMEN

Aan de Dordsestraat in Emmen stond zaterdagavond een huis in brand. De bewoner was op het moment dat de brand ontstond - rond 21.00 uur - niet thuis.

Wel was er in de woning een hond aanwezig. Twee omstanders trapten een deur in om de hond te bevrijden. Toen de brandweer arriveerde, kwam er al veel rook uit het huis. Brandweerlieden sloegen een ruit in om het blussen te bevorderen. Het vuur was snel onder controle.

De brand is vermoedelijk ontstaan door een pan die nog op het vuur stond. Hoe groot de schade is, is nog niet bekend.