Bea Kortwijk: ‘Kinderen in de spotlights’

SLEEN/NIEUW

AMSTERDAM - Bij Albert Heijn Klaver-Kortwijk in Sleen en Nieuw-Amsterdam gaat op maandag 30 oktober een spaaractie van start, waarbij klanten kunnen sparen voor zogenoemde persoonlijke fanartikelen.

Deze actie heet Clubfund en gaat volgens Bea Kortwijk, eigenaresse van de Albert Heijn-vestigingen in beide dorpen, een groot succes worden. Bij iedere besteding van tien euro aan boodschappen ontvangen klanten een spaarzegel waarmee ze kunnen sparen voor fanartikelen met hun eigen spelersfoto en het logo van hun club.

Fanartikelen

Kortwijk besloot om meteen te informeren of sportverenigingen in Sleen en Nieuw-Amsterdam haar enthousiasme deelden. Voetbalverenigingen Twedo en Sleen haakten direct aan, net als volleybalverenigingen En-Bloc en Sleen, tennisverenigingen Vesna en Sleen, gymvereniging DOL/Olympia en handbalvereniging Exito. De actie richt zich voornamelijk op jeugdleden van de aangesloten verenigingen. “Kinderen staan helemaal in de spotlights met deze actie”, vertelt Kortwijk. Ruim zevenhonderd kinderen zijn inmiddels op de foto gezet. Maar ook de clubkas wordt gespekt, want van iedere zegel die wordt gespaard gaat er een bijdrage naar de club. Dat kan oplopen tot een behoorlijk bedrag. De fanartikelen zijn online te bestellen in een persoonlijke fanshop. Vanuit de fanshop kunnen kinderen ook familieleden en vrienden uitnodigen om mee te sparen. De fanartikelen bestaan onder meer uit fotokaarten, broodtrommels, gymtassen, mokken, onderzetters, placemats, muismatten, posters, stickers, magneten of slippers. “Ik zie al helemaal voor me dat kinderen straks trots met hun gymtas met spelersfoto door het dorp fietsen”, glundert de onderneemster. De actie duurt acht weken, vanaf de aftrap op 30 oktober.

Bijdrage

De landelijke Albert Heijn heeft zelf ook regelmatig spaaracties, maar ze doet graag iets extra voor haar klanten en het dorp. Ze noemt de berenactie, waarbij men kon sparen voor knuffelberen. Hiervan ging er een bedrag naar de woonzorgcentra De Schoel en Oldersheem. “Voor dat bedrag hebben ouderen een gezellige middag gehad en er zijn nieuwe spellen voor hen gekocht.” Ook is er namens Albert Heijn Klaver-Kortwijk een picknickbank geplaatst bij de molen. “Ik hoop dat daar een aanlegplaats komt voor boten, om de molen wat meer bij het dorp te betrekken nu de Vaart zo mooi is opgeknapt. Het is toch mooi als we samen in beweging komen om iets toe te voegen in het dorp? Dat vind ik mooi. Nu zijn de sportverenigingen aan de beurt.” Ook Bas Klaver, ondernemer bij Albert Heijn is erg te spreken over de actie. “Ik heb zelf jarenlang bij vv Sleen gevoetbald en weet zeker dat ik dit als jochie een fantastische actie had gevonden. Nu vind ik het vooral tof dat je niet alleen voor leuke artikelen spaart, maar ook een bijdrage levert aan de club.”

Auteur

Redactie