'McDaddy is een dingetje' in Dalen

DALEN

Eerst hun woonplaats Dalen, daarna de rest van de wereld. De broers Tijmen (29) en Steven Venhorst (33) willen de wereld veroveren met de bijzondere schoenen van McDaddy. Aan de Waag in Dalen werd vrijdagmiddag de eerste pop-up store geopend van het schoenenmerk McDaddy. Hoewel de broers hun gasten vanaf vijf uur relaxed konden begroetten, had het nog best wat voeten in de aarde om alles op tijd af te krijgen.

Door Mayke Bos “Hier zitten wel redelijk wat nachtelijke uurtjes in”, lacht Steven. Het huiskamersfeertje hadden de broers prima voor ogen, maar het presenteren van de schoenen in een fysieke winkel bleek toch andere koek dan in de webshop waar het allemaal mee begon. “De huiskamer stond al snel. We hadden bij wijze van spreken vrijdagmiddag nog een feestwinkel of een bakkerij kunnen beginnen”, zegt hij. Met behulp van familie en vrienden kregen de jonge ondernemers de presentatie van de schoenen toch nét op tijd af en ze zijn erg trots op het resultaat. “Ik was altijd op zoek naar bijzondere schoenen. Het nadeel voor mannen is dat je daarin zo weinig keus hebt. Ik zocht op internet naar roze schoenen en dat was de eerste keer dat we in aanraking kwamen met de fabrikant van de schoenen: Pepe Milan”, vertelt Tijmen. Ook Steven was meteen verkocht en bestelde een paar schoenen met bloemetjesprint. Inmiddels zijn de broers een jaar of vijf verder en hebben ze al menig paar versleten. Anderhalf jaar geleden besloot Steven naar Spanje te mailen met het verzoek om de schoenen in Nederland te mogen verkopen. “Er was hier één andere aanbieder, maar wij vonden dat wij dat beter zouden kunnen”, zegt Steven. De webshop was er al gauw, maar voor beide mannen groeide het fenomeen McDaddy uit tot een veel breder begrip en ze doen er alles aan om dit uit te dragen. “We wilden graag een echte winkel omdat McDaddy echt een dingetje moet worden. Wij willen mensen een McDaddy-momentje laten beleven, zodat ze zich een echte McDaddy voelen”, vertelt Tijmen.

Sigaartje

In de pop-up store staan bijvoorbeeld een whiskyproeverij, een pokeravond en een huiskamerconcert op het programma. Ook kunnen mensen er terecht voor de vrijdagmiddagborrel en een sigaartje. “Iedereen die in contact komt met McDaddy moet het gevoel krijgen met vrienden te praten. Het effect daarvan is dat mensen ons achteraf foto’s sturen van hun nieuwe schoenen. Dat is toch cool?” Inmiddels heeft McDaddy het assortiment uitgebreid met riemen, sokken en boxershorts, maar wellicht zit er binnenkort ook een vrouwenlijn aan te komen. “Miss Daisy vinden we wel een passende naam. Maar eerst willen we de grenzen over”, zegt Tijmen. Ze willen zes weken een pop-up store in Zwolle, om vervolgens iedere zes weken ergens anders te openen. Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Goes staan op de planning. Daarna willen de broers ook zo snel mogelijk de grenzen over naar Duitsland en België en vervolgens naar Japan en Scandinavië. Niet meteen met pop-up stores, maar wel met de webshop. “Onze doelstelling is sinds het begin dat ze zich in het westen van het land afvragen hoe het kan dat twee Drentse boerenbroers het coolste concept van Nederland hebben bedacht”, besluit Tijmen.

Auteur

Redactie