Tien jaar Albert Heijn Kortwijk in Sleen

Sleen

Tien jaar lang Albert Heijn Kortwijk in Sleen. Die mijlpaal wordt binnenkort zes weken lang gevierd met acties. Het is zover vanaf maandag 5 september.

Door Kristian Elders Zes weken lang is in de supermarkt sprake van telkens een ander thema, compleet met onder meer proeverijen. Denk aan Italië, Frankrijk, Azië, Amerika, Mexico, Afrika, Duitsland en Nederland. Bij besteding van tien euro maken klanten kans op prijzen. Zij kunnen zelf kiezen voor welke prijs zij willen gaan. De hoofdprijs is een cruisereis op de Middellandse Zee. Verder staan onder meer een stedentrip naar Barcelona, een verrassingstrip en een weekendje weg op het spel. De wereldweken bij de supermarkt aan de Bannerschultestraat gaan door tot 15 oktober. Die dag staat als afsluitende sportieve happening de eerste Klaverrun op het programma. Door de straten van Sleen is die zaterdag sprake van een kidsrun en een loop over vijf en tien kilometer. De kidsrun voor kinderen in de leeftijd van zes tot en met negen jaar start om 14.15 uur. De tien- tot en met twaalfjarigen zijn tien minuten later aan de beurt. De Klaverrun over vijf en tien kilometer start om 15.00 uur en deelnemers kunnen zich inschrijven via www.inschrijven.nl. De start is bij de supermarkt en de deelnemers finishen daar ook. Onderweg loopt men ‘door’ de plaatselijke molen heen. De Klaverrun wordt georganiseerd in samenwerking met SIS (Sporten In Sleen) en de Sleener Molen Stichting. Deelname aan de run over vijf en tien kilometer kost 7,50 euro, terwijl Kortwijk de deelname aan de kidsrun sponsort.

Speeltoestel

Het goede doel van de run is de komst van een speeltoestel op een nog te bepalen locatie in het brinkdorp Sleen. Het duo Jutter en Kok verzorgt de warming-up voor de kinderen, die na hun run vermaakt worden door het genoemde duo in lunchroom ‘t Veurhuus. De snelste man en vrouw over vijf en tien kilometer - dit zijn twee aparte wedstrijden die gelijk starten - krijgen de hoofdprijs: één minuut gratis winkelen in de supermarkt van Kortwijk. Na de run volgt de prijsuitreiking van de wereldweken en livemuziek met medewerking van MuSlie. Voor kinderen staat er een springkussen. Dat alles staat te gebeuren op de parkeerplaats tegenover de supermarkt bij Het Klaverblok. “De Albert Heijn is volledig computergestuurd”, vertelt eigenaresse Bea Kortwijk. “Daardoor kunnen we ons goed richten op de klant, want de inkoop is geregeld. We zijn dus volledig met de verkoop bezig en dat past goed bij ons.” Kortwijk wordt tijdens haar dagelijkse werkzaamheden voor het familiebedrijf gesteund door haar dochter Susan, die supermarktmanager is. Bas - de zoon van Bea - kan niet achterblijven en samen vormen zij een hechte eenheid. Meer informatie over het jubileum van Albert Heijn Kortwijk in Sleen staat op www.kortwijk.nl en www.klaverrun.nl.

Auteur

Redactie